Hoppas på en bättre dag

Date: 2011-01-04 Time: 11:55:52 \ Category: Allmänt
Aningens negativt inlägg detta så läs inte om du orkar negativitet.

Jo, jag hoppas att denna dagen blir bättre än gårdagen..igår hade jag en liten tycka-synd-om-mig-själv dag och va allmänt deppad...suck! Mest för att jag inte vill vänta på allt längre...är som en kedjereaktion..man kan inte göra nått innan man fått ett jobb. Och det frustrerar mig! Jag ser hur mina vänner runt omkring gör framsteg och går framåt i livet, med allt. Men en annan måste stå och stampa på samma förbannade fläck hela tiden! Jag vill också ha allt det där! Man blir inte yngre heller...suck! Men samtidigt är jag ju inte korkad heller, vet ju att det bästa är att ha ett jobb innan man gör saker..för att säkra framtiden om inte annat.
Men så tar den barnsliga delen över ibland och tänker hur klarar alla andra det? Varför får alla andra allt men inte jag??
Jag vet även med att jag dels få skylla mig själv då jag hade ett jobb men sa upp mig...jag vet jag vet jag vet...
Löjligt jag vet...men kan inte rå för det alltid. När jag säger DET så syftar jag på barn, bil, boende...allt man vill och längtar efter.
Annars trivs jag här i västerås...bättre än jag hade förväntat mig:) visst man får hemlängtan ibland, men det är lugnt det med. Bara att ringa och prata bort en stund eller så åker man och hälsar på:) svårare än så är det inte.

Hepp, ska försöka rycka upp mig.
Ska skriva in mig på arbetsförmedlingen idag..Orre lova att följa med mig när han slutat. Vill inte! Vill helt ha klarat ut detta själv! Men det har inte gått så bra så nu får man gå dit!
Lämnade in cv, personligt brev + omdöme till ett annat jobb igår på stan. En butik. Hade varit sååå kul att prova på! Men det händer nog inte.
Skit samma. Ska skicka in en ansökan till ett servicehus sen idag med. Hoppas på bättre tur där.. We shall see.
Har inte legat på latsidan angående jobbsökningarn iaf. Räknade igår utifrån mailen, har sökt 21 jobb sen jag flyttade upp hit 18/10. Inte illa måste jag säga!

Vad mer??
Kommer inte på nått för tillfället men kanske uppdaterar ikväll:)
So long!





Kommentarer
Postat av: T

Du har lång tid kvar framför dig ! Det du behöver i första hand är ett jobb som du skall trivas med. Lägg stor vikt vi det.

Därefter barn eller hus.

VIll man ha barn så behöver du inte ha ett hus på samma gång. Hus kan man titta på under barnets första år :)

2011-01-25 @ 01:01:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Personlig text om dig själv...