Nytt år, ny blogg

Date: 2011-01-02 Time: 16:50:59 \ Category: Allmänt
Japp, 2011 är här nu. Iom detta startar jag även en ny blogg då jag mer eller mindre tröttnade på den andra.
Jag hoppas att jag kanske kommer bli lite duktigare på att uppdatera denna...*hoppas* vi får väl se;)

Nytt år nya utmaningar, säger man ju. Vilket stämmer för mig med. Största utmaningen framför är att skaffa sig ett jobb...gärna ett som man kan trivas med också.
För på Attendo trivdes jag verkligen inte. Samtidigt känns det som man är "dömd" att jobba inom vården för alltid bara för att man råkar ha den utbildningen. När i livet ska man få prova på nått nytt om inte nu? Inte det att jag aldrig mer vill jobba som usk men jag känner att jag behöver ha en paus efter ca 8 år inom vården. Men bara för att man är utbildad så har man inte en chans att få prova nått annat? Väldigt svårt att få jobb ialla fall inom annat.
Hittills har det bara gått utför...får inte ens svar på de jobb jag sökt. Men men, det är väl så.
Bara hoppas att 2011 kommer bli ett toppen år:)

Jaha vad mer? Jo nyårsafton firades som vanligt i skultuna i goda vänners lag:) Började med fackeltåg till pulkabacken och roade oss som riktiga barn:) Lite god dricka tog vi med oss...Va även en viss tävling. Men straffet delades väl aldrig riktigt ut till förloraren;)
Sedan svidade vi om till festklädseln och åt god mat som Tiina och Tomas bjöd på. Därefter sjöng vi tjilivippan ett par ggr och hade mycket skoj! En och annan dansbattle skedde med...haha!
Se om jag begriper mig på hur man ska lägga upp bilder här så kan jag nog göra det med.

Så igår intog vi segläge hela dagen och kvällen..kändes som söndag så man är lite veckovill.. Idag har vi inte gjort så mycket heller. Agge och Fredrik har precis varit förbi på lite kaffe och yatzi. Jag sopade banan med Agge på yatzi förresten;)
Jag ska strax gå till affären och handla lite...efter det blir det bara lugn och ro. Inta soffläge och bara sega denna kvällen med. Imorgon får jag nog ta och städa bort julen. Ingen mening att ha det kvar nu när julen ändå är över. Har varit mysigt med allt pynt men nu längtar vi efter våren:)

Så detta va allt för mig...
Hejsvejs

Fackeltåget

Fackeltåg <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Personlig text om dig själv...