Helgen som varit

Date: 2012-12-09 Time: 20:52:41 \ Category: Allmänt
Nu är det söndag igen! Tjoff säger det så är helgen förbi!
Blogg.se appen fungerar inte! Störande!
 
Helgen har varit bra. I igår så va vi på toys r us och inhandlade de sista klapparna till Ville :) Jag va nere på stan i fredags och köpte även färdigt de sista till alla syskon-barnen. skönt! Nu är det inte mkt kvar.
Åter till vad som hände i lördags. Efter vi handlat där så drog vi lunch på Pizza-hut. Mums! Tillsammans med Tiina och Tomas. Vi värmde oss även på kvällen sen med lite glögg. Är ju ingen glögg-fantast. Utan tycker det luktar godare än vad det smakar. Så det blir ytterst lite för min del.

Ville provsitter bilen inne på toys r us :)
 
Sen idag har vi varit iväg till Ica maxi och fyllt på skafferi, kyl och frys. Köpte även en julgran som jag har meckat med idag. Foten gick sönder. Och jag orkar bara inte åka och byta (korkat jag vet) så nu gör jag ett sista försök i att laga den. Går inte det så åker vi tillbaka med den så får den bytas.
 
Tänkte åkt pulka med Ville idag men det har varit alldeles för kallt ute. -18 är liksom inte riktigt väder för en liten att vara ute i. Det nöp i mina kinder efter ca 10 min. Blir ju ännu värre för de små då.
Vi hinner nog med att åka pulka ändå tror jag :)
 
Jag och Orre åt ett litet mini-.julbord ikväll :) Janssons, köttbullar och prinskorvar. Ägghalvor och räkor också. Ja jag åt inte räkorna men äggvitan däremot :) Mums! Så gott det va med julmat! MUMS!
 
Innan Ville la sig för natten så fick han ta sig ett bad. Bad-stolen är kanon när man inte kan bada tillsammans med honom. Och han verkar trivas bra i den. Är egentligen först nu han kunnat sitta ordentligt i den - innan har han varit för lätt och rumpan liksom flutit upp :) haha! Men nu är han baktung och sitter kvar :)
 
Gla´fisen :)
 
Mamma fixade till en shysst bad-frilla också.
 
Imorgon ska jag jobba. Blir dock bara halvdag för Orre ska jobba extra han också. Lite lagon 7,30-11,30 :) Sen hem och äta lunch tillsammans innan Orre sticker iväg och jobbar.
Jobbar även tisdag-onsdag denna veckan. På tisdag ska vi på julbord. Hoppas att det är bättre i år än förra året. Även om det är på samma ställe. Men men, kan ju också vara som så att jag hade liiiite höga krav förra året. Cravings på det ena och det andra. Och när ris a´la malta inte fanns höll jag på att förlora förståndet ;) haha! Skyller på preggo-hormonerna :)
Men dom kan jag inte skylla på iår om jag inte är nöjd. Ja ja återstår att se :) Är glad att jag ens får följa med i år också :) Himla snällt. Tack för det Västerås Stad :)
 
Nu blir det lite tv tittande innan jag kryper ner. Natti natti gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Personlig text om dig själv...