Mamma - Ville 1-0

Date: 2012-12-07 Time: 10:05:55 \ Category: Allmänt
YES! Jag vann striden! ;) Som jag skrivit tidigare så är min son inne i nån period där han vägrar somna i vagnen. Jag måste bära på honom. Helst så ska han sen sova i famnen på mig. Vaknar oftast när jag lägger ner honom. Visst är det mysigt, men ibland är det skönt att få ha armarna fria med.
Men idag, efter att ha burit på honom. Och han somnade, men vaknade när jag la ner honom. Så la jag honom i vagnen och körde. i nästan 1 timma! Och till slut så gav han upp och somnade! Jag vann! Skam den som ger sig :)
 
Men man ska inte ropa hej än. Han kan lika gärna vakna när som helst. Envisa barn!
 
Planen för idag är att åka ner på stan en sväng och luncha med Tiina. Ska titta efter fler julklappar. Fick tips om att Varsam kan ha bra hjälpmedel till barn. Ville älskar bollarna som sjukgymnasten har. Och har letat efter något sådant men inte hittat på leksaksaffärerna. Så jag hoppas på att hitta något där.
Men först ska han få sova klart. Sen åker vi.
Tar lite tid innan man kan komma iväg också. Inte helt lätt att först dra ner vagnen, sen ska man klä på Ville och sig själv. Därefter gräva fram bilen ur all snö.
Plus att det går inte köra så fort heller. Igår gick det i max 60km/h, vägarna va uselt plogade. Men hoppas att det är lite bättre idag.
 
Hade velat hitta nått fint att ha på sig på julafton och nyår. Men det är ingen prio direkt. Julklapparna går först. Hoppas innerligt att Orre får ledigt helgen innan nyår så vi kan tillbringa den i Gbg i goda vänners lag :) Vore så himla roligt!
Måste komma på vad jag ska köpa till min sambo i julklapp med. Svårt när han inte säger vad han önskar dig. Förutom en ny TV - och det får han icke ;) haha! Inget fel på den vi har.
 
En julgran ska vi köpa i helgen också. Slängde våran gran i flytten. Den hade rätt många år på nacken så det gjorde inget. Men det blir intressant att se om Ville kommer lämna den ifred. Det tror jag inte han kommer :) Spännande att dra i pyntet och granen. Kanske kan äta på den med?
Återstår att se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Personlig text om dig själv...