Motivationslös

Date: 2012-12-19 Time: 16:05:45 \ Category:

Det har jag varit de senaste dagarna gällande bloggen. Sen har jag inte haft ork eller tid att uppdatera. Vad har hänt sen sist?

Jo igår va vi på BVC med Ville. Han stoltserar nu med sina 70 cm och 8560 gr :) ligger lite under på kurvan men det va inget att bry sig om. BOEL-testet klarade han galant med, charmade Anette massa :) han är så söt!
Ska även börja ge honom typ makaroner och ris osv som han kan få sitta och pilla med själv, börja öva tyckte hon. Smörgåsrån och även små smörgås bitar går bra.
Detta får Orre ta hand om när jag är på jobbet. Eftersom jag har en hemsk rädsla för att han ska sätta i halsen och kvävas. Får nästan ångest när han ska äta sånt. Är en onaturlig rädsla med, men det är min största skräck. Att han ska sätta i halsen och kvävas och jag inte kan hjälpa honom. Må låta löjligt men för mig är det riktigt jobbigt.
Så då kom vi överens om att det är bäst att pappa får styra över det. Så inte jag projicerar över min rädsla på Ville. Är även dags för fullkornvälling nu med. Stora killen - snart 8 månader!

Han gör massa framsteg gällande krypningen med :) sakta men säkert så vågar han sig framåt mer och mer.
Så duktig så!

Jag har jobbat två dagar nu. Är rätt seg i skallen och har dessutom huvudvärk. Inte skönt! Men jobbet är roligt :)
Idag hade vi lite julfika. Jag bjöd på tomtefudge - grymt populär blev den :) kul!
En riktig sockerbomb om inte annat ;)
Två dagar kvar att jobba, sen är det jul-ledigt.

Igår köpte jag en klänning som jag ska ha på julafton. Jättenöjd! Svart med spetsärmar. Resten av klänningen är heltäckande, blir nog nice.
Julklapparna är mer eller mindre klara, någon liten sak kvar bara. Men är färdig med min sambos paket också :) tror nog han kommer bli glad :)

Nyår är spikat och klart även det. Blir i Gbg tillsammans med min älskade vän Agge och hennes familj. Även hennes bror och hans familj ska vara med :) längtar massa!
Vi åker neråt på juldagen och tillbringar en vecka ungefär i limmared. Ska bli mysigt att hälsa på alla igen :) denna gången är ju Ville med och Orre såklart. Va många som saknade dom sist.

Nu är jag snart hemma. Sitter på bussen.
Ska dammsuga och gosa med min bebis när jag kommer hem ❤

Får jag orken så kanske jag slänger upp ett inlägg till ikväll :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Personlig text om dig själv...