Kräkningar och semesterplaner

Date: 2012-06-28 Time: 21:29:03 \ Category: Allmänt
En vecka sen jag uppdaterade nu..inte riktigt haft tid, sen så funkar inte appen på min mobil, trots att jag laddat ner den flera ggr och provat. störande!

Va på BVC för en vecka sen med prinsen:) han hade skjutit iväg på längden:) vuxit 3,5 cm på två veckor! Så då visade siffrorna följande: 60,5cm lång och 6065gr liten:) Mammas bebis :) Han följer sin kurva så fint så och det är huvudsaken!
Men den senaste veckan har han börjat kräkas så otroligt mkt! Kaskader är det verkligen! Fattar inte varför! Kan inte ge honom mindre mat heller för då blir han ju inte mätt. Och han rapar varje gång med. Orre ska ringa BVC imorgon och fråga om detta verkligen är normalt. Självklart vet jag att bebisar kräks. Men Ville kräks verkligen svinmkt! Det är så man reagerar iallafall. Stackarn luktar kräk mest hela tiden. Så tråkigt med, får hålla på att byta kläder på honom stup i ett. Men tur att vi köpt tvättmaskin nu då;)

Midsommarafton firade vi med Tiina och Tomas ute i stugan i bubbarsbo. Det va väldigt lugnt men trevligt. Solen sken hela dagen och kvällen så myggen höll sig borta! Fast några envisa djävlar lyckades sticka mig på fötterna. Hata! Kliade så jag höll på att förlora förståndet!

Medans jag har det i minnet så skickar jag stora gratulationskramar till Benny & Emelie & Jack, de fick sin lilla prinsessa häromdagen, Nellie <3

Annars? Jo jag ska ner till Limmared snart igen:) Blir att tillbringa en vecka där nere under semestern. Åker ner nästa lördag för Alvin ska döpas på söndagen. Fixat stiliga kläder åt Ville med. En beige linne-kostym (byxor och tillhörande väst). Min prins kommer bli så stilig:)
Vi ska även åka ner till gekås och shoppa en dag! UNDERBART!
Skrev en lista häromdagen över det jag behöver handla:)
Sen ska vi åka en dag till GBG till Agge och Fredrik, hälsa på dom:) Dom kommer ju hit nästa vecka men eftersom jag åker en dag tidigare än planerat så får jag kompensera Agge det genom att åka till henne en dag istället:)
Sen ska vi till Liseberg också med min syster och hennes familj. Så tiden kommer nog springa iväg där nere. Plus att jag ska försöka hinna med att träffa alla mina fina vänner som jag har där nere.
Vi kommer nog att bo hos Fredrika och Bengan, Orre ville väl helst det då dom har internet och han kanske har lite mer att prata med dom om än mormor och morfar;) Men vi får väl se.

I onsdag va jag, Ville, Johanna och Wilmer ute och promenerade, Vi gick 9,6 km! Wooho! Bra jobbat till oss:)
Imorgon är det dags igen för ytterligare en rejäl vända och massa trevligt prat:)
ska även på eftermiddagen åka en sväng till hälla. Lovade Fredrika kolla efter bodys och mössa till Alvin.

Idag va vi nere en sväng på cityfestivalen, mest för att se på marknaden..blir ingen utgång iår. Har ingen större lust. Kommer va så packat med folk med att man kommer väl inte kunna röra sig heller. Det va det förra året.

Igår tittade jag och Orre på film för första gången sen Ville föddes:) Efter han somnat för natten så satte vi på Wrath of The Titans. Den va bra:) Och vilken konstig känsla att sitta bara vi och titta på film..haha! Utan att någon liten sötnos ligger jämte och pockar på uppmärksamhet. Det va riktigt mysigt:) Så ikväll blir det jordgubbar och glass tillsammans framför tvn. Ville har somnat så nu ska mamma och pappa mysa framför tvn:)

 
JULAFTON 2011 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Personlig text om dig själv...