Lång-promenad

Date: 2012-06-29 Time: 22:56:47 \ Category: Allmänt
Ja verkligen! EN MIL! WOOHOO!! Så duktiga va jag och Johanna idag! Vi gick en mil med våra grabbar:) Stannade lite snabbt för Wilmer behövde lite upp-tankning och sen tog vi en välförtjänt glass-paus också:) Den pausen tog vi nere vid hamnen. Ville sov hela tiden:) Vagnen är rena rama sömnpillret för min kille. Tiden går så fort också när man är ute och går så och pratar massa. Super-nice och vi gillar´t :)
 
Johannas socker-söta kille, Wilmer
 
Ringde BVC idag med angående Villes kräkningar. Hon tyckte vi skulle prova en annan ersättning som heter lemolac istället för nan. Valde dock att inte köpa den idag, för vi provade med att mata honom ur endast Dr Brown flaskan och han kräktes faktiskt inte lika mkt som de andra dagarna. Så ska prova imorgon med bara med den flaskan, men måste sticka iväg och köpa någon mer. Väl värt pengarna om de funkar liksom. Tror liksom han tappar greppet ibland med mam-flaskorna och då får han i sig en väldans massa luft. Och det gör ju inte saken bättre direkt.
Sen sa hon att jag kunde exprimentera lite fritt för att se om jag hittar ett sätt som passar Ville bäst. Och sen ska vi utvärdera.
Det kunde även vara magmunnen som inte sluter helt tätt och då kräks dom ganska mkt.
 
Min lille kräk-man <3
 
Nu ikväll mumsade vi på tacos:) Blivit lite för ofta den senaste tiden men det är mitt fel, jag har varit inne i en tacos-fas där jag verkligen varit sugen på det. Och taco-paj. Bör tillägga att min sambo är nu rätt trött på de maträtterna ;) haha!
Tomas kom på besök i afton också, även han åt lite tacos:) Sen lekte han med Ville, vilket uppskattades för Ville log glatt tillbaka och pratade lite med honom också. Och kräktes lite på honom med;)
Farbror Tomas och  Ville
 
Imorgon tänkte jag åka upp till Hälla, inte kommit iväg dit än. Ska handla bodys åt Fredrika, nappflaska åt Ville och ev en "gubbhatt" åt Ville och Alvin, om de finns kvar på HM.
Sen har vi väl inga större planer. Blir en lugn och skön helg, Om vädret tillåter imorgon kanske jag tar en promenad med.
 
Min lille plutt drömde hemska drömmar innan, han gnydde och hela munnen blev ledsen på honom när han sov. Sen när han vaknade så började han gall-skrika stackarn. Stora tårar bara rullade ner för kinderna och han va riktigt tröstlös ett tag. Så synd om honom. Men efter en stund så lugnade han ner sig och det gick då mata honom. Sen tuppade han av i ren utmattning. Usch tycker så synd om honom när det blir så ibland. Säkert ont i magen. Inte alltid lätt att vara liten <3
 
Kärlek <3
 
Sakta men säkert börjar nu kroppen återställa sig till hur den va innan jag blev gravid. Ja, inte utseendemässigt men den börjar "komma igång". Har ju tyvärr fått sluta amma eftersom Ville inte längre va intresserad av den varan. Vilket betyder att Tant Röd nu kommit på besök för första gången på ett år typ. Och hon anser nog att "här ska vi minsann ta igen för all missad tid"
Usch!
Den har man inte saknat kan jag säga!
Utseendemässigt vet jag inte riktigt när den kommer bli sig lik, om den blir sig lik igen.
Hoppas på att denna slappa tant-huden på magen ska börja dra ihop sig snart igen. Har några få envisa kilon kvar. Inte många, typ 2-3 sen är jag nere på samma vikt som innan. Men vill bli av med hänget på magen med. Antar att man får försöka träna bort det på något sätt.
Vi kör på med promenader ialla fall. Förenar nytta med nöje :)
 
Nu ska jag nog ta och försöka sova, hade en jobbig natt/morgon natten till idag. Låg vaken mellan 03,30-05,30 och gick sen upp 06,45. Tungt.
Hoppas på bättre natt inatt och att man kan sova lite bättre med.
 
Min andra prins <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Personlig text om dig själv...