Lite av varje

Date: 2012-06-12 Time: 21:46:19 \ Category: Allmänt

Det verkar krångla när det kommer till att ladda upp bilder här, ibland går det inte och ibland går det men massa konstig text kommer med i inlägget. Störande!!

Annars?

De senaste dagarna har vi varit ute på promenader:) i måndags va det tillsammans med Johanna och Wilmer och idag va jag och Ville ute en sväng med. Han sover som en stock i vagnen:) härligt. Vagn + frisk luft = sömnpiller:)
Imorgon ska vi ut och vandra igen:) då ska en till tjej och hennes lille kille också följa med:) vi träffades alla under föräldra-utbildningen. Ska bli mkt trevligt:)

Min son är en dreggel-maskin! Herregud vad det rinner ur munnen på honom ibland. Fattar inte var allt kommer ifrån, som en kran någon vridit på. Sen ibland gör han ljud med dregglet när det kommer ut. Haha! Skit konstig:)

Tidigare ikväll fick han ett hysteriskt anfall. Skrek som en stucken gris verkligen! Bar på honom en stund men till slut bad ja Orre ta över för grabben är så tung att bära på! Oj oj! Han är min lille bebis, men när han ligger på armen så är han inte fjäder-lätt direkt;)
Men efter ett tag när inte Orre får tyst på honom vill jag ta över igen, tycker synd om plutten som är så ledsen. Men de får jag icke göra:) ta över alltså.
Har tyvärr väldigt svårt att släppa greppet om Ville. Jag vill absolut att hans pappa ska ta hand om honom precis lika mkt som jag gör. Och att jag ska kunna åka hemifrån och de ska klara sig bra ändå.
Men min hjärna har lite svårt att ta ett steg tillbaka och bara backa. Låta Orre lösa det själv.
Men ja vill liksom inte att hans tålamod ska tryta och han ska bli irriterad när Ville skriker så. Tokigt jag vet, men då tar man över och gör det själv.
Men inte idag, jag satt ner och tittade på. Trots att jag sa tre ggr att jag kan ta honom. Man har svårt att släppa kontrollen.
Men självklart fixade pappa detta galant! :) Ville fick skrika lite, vilket inte skadar honom heller. Och till slut lugna han sig och somnade.
Tror inte jag är ensam om att tänka så här. Är väl en del av mamma-tänket så att säga. Eller har jag helt och hållet fel? Är mina tankar uppåt väggarna?

Nu sover mina två älsklingar gott jämte varann i sängen:)

Framåt helgen ska vi inleda "projekt-sova-i-egen-säng", det kommer bli spännande:) NOT! Blir nog sömnlöst i början. Men iom att jag inte ammar längre ( han slutade ta bröstet bara) så finns ingen riktig anledning att ha honom i sängen hos sig längre. Innan va det ju smidigast eftersom jag ammade honom varannan timme då han vaknade. Nu sover han mkt bättre! 5 timmar mins första gången och sen efter matning ytterligare 3. Underbart:)
Så då vill vi nu att han ska sova i sin egna säng. Måste börja vänja honom nu, annars får vi det inte lätt.

Idag skulle jag varit på återbesök med hos BM. Gjort mil besiktning. Och sett om jag gick igenom utan anmärkningar eller om det blev körförbud på mig;) haha:)
Men BM va sjuk så de ringde igår och
Bokade om tiden till nästa måndag. Så vi får väl se då vad domen blir:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Personlig text om dig själv...