Seg-söndag

Date: 2012-06-03 Time: 14:23:31 \ Category: Allmänt
Jo då, tycker det är en sån där seg dag. Är trött idag med. Då blir dagen extra seg på nått sätt.
Trotsade vädergudarna idag på fm och tog oss en promenad i nästan en timma :) Åke-tråk att bara sitta inne och inte kunna göra nått för det är sånt skit-väder liksom. Men precis när vi kommit under tak så kom regnet..så det va i rättans tid vi kom in igen:) Måste köpa en regn-jacka av nått slag så man kan gå ut även när det blir lite blött. Ville har ju sitt på det torra, med regnskydd till vagnen och väl instuvad i värmen:) Dom har det bra de små liven;)

Har fått så förbaskat ont i ryggen efter graviditeten och förlossningen. Fattar itne varför. Ok att man hade ont av ischiasen under graviditeten och efter förlossningen med tanke på all tyngd och allt tryck när barnet kommer. Men nu är det inte ischias. Utan mitten typ av ryggen som gör ont. Kan inte ligga hur jag vill i sängen, ont av att bära runt på min heffaklump för mkt, känner mig helt enkelt klen i ryggen. Skulle verkligen behöva massage eller nått. Och sen träna upp den så man får lite styrka. Har jag iofs behövt i flera år med tanke på alla åren inom vården då man gjort massa tunga lyft osv.
Hoppsan, den meningen fick mig nog genast att låta som om jag är 60+ eller nått ;) haha!
Ja, kanske har blivit lite kärring, vem vet ;)

Håller på att vänjer min son vid sin egna säng. Börjar främst dag-tid att vänja honom. Än får han sova med oss iom att jag ammar honom, och han vaknar varannan timme. Enklast så. Men så fort det är över så får han ligga i sin säng.
Ammar inte så mkt dag-tid längre, då han inte vill ha bröstet av någon konstig anledning. Ibland går det inte på natten heller.
Tyvärr, hade hoppats att det skulle ha funkat lite längre. Men men, vad gör man.
Tur det finns bra ersättning.

Nu vaknade grabben.
Adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Personlig text om dig själv...