Krämpor

Date: 2012-03-18 Time: 20:19:32 \ Category: Allmänt

Ja som rubriken lyder som kommer jag gnälla över mina krämpor här. Vilket jag ogillar att göra och höra på. Men nån kanske har varit
Med om liknande saker? Eller så mycket ska jag inte gnälla över.
Det mesta är den senaste smärtan som kommit för att stanna verkar det som. Sitter precis innanför revbenen på vänster sida. Kan inte stå eller sida vanligt, gör lite ont när jag andas. Den rör sig ibland och sätter sig bak i ryggen men främst sitter den fram. Nån som vet vad det kan va? Har ett par teorier själv.
• lungan kläms av bebisens rygg/rumpa (för fötter och armar är på andra sidan)
• nån form av inflammation i muskelfästet, pga tyngden ifrån magen.
• tarmen, har problem med typ kronisk förstoppning sen jag blev gravid ( ja jag vet! Inte så fräscht att tala om. Men va fasen! Det är normalt! ) att det hamnar i kläm på trångt och stopp högre upp.
Alvedon hjälper icke längre och börjar tröttna. Ska prata med min bm imorgon och se vad hon har att säga. Tröttsamt att varje kväll ha så förbannat ont liksom!

Nu närmar de sista 4 veckorna sig:) går in i v36 imorgon:) så inom 6 veckor så har vi vårt underverk hos oss! Går inte begripa! Helt otroligt och overkligt är det!
Det är trångt i magen, det känns! "lilla" bebisen tycks tro att den kan sparka sig ut genom sidan ibland...inte så skönt, revbenen är inte heller en utväg. Försöker att övertala den att komma ut på riktigt istället, finns mkt mer plats att sträcka ut sig på här:)

Nått mer? Mormor och morfar kom igår igen, dom stannade över natten. På väg hem från norrland. Det va trevligt:) idag gräddade mormor våfflor och mums så gott det va!! Jag fick även en bit parisar-korv! Så jag stekte mig parisare till kvällsmat innan:) så gott! Va ca tre år sen jag åt det. Ser ut som stor falukorv ungefär som man äter med hamburgarbröd och eller ägg.

Snart kommer Fredrikas lilla bebis med, Alvin:) den 22/3 är han beräknad. Men det kanske blir innan då hon haft en hel del värkar den senaste tiden. Spännande:)

Jag ligger faktiskt i badet nu och bloggar från mobilen, för att få värken att gå över lite. Här kör vi stenhårt på multitasking;) haha!
Näpp näpp, nu ska jag slappa lite. Sen lägga mig på soffan. Vi hörs en annan gång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Personlig text om dig själv...