Det går åt rätt håll

Date: 2012-11-06 Time: 10:36:38 \ Category: Allmänt
Förkylningen verkar vara på gång att ge med sig. ialla fall på mig. Ville har det ganska jobbigt ännu. Med snorig och täppt näsa och hosta. Men det verkar gå åt rätt håll där med.
Skulle ha jobbat mån-ons denna veckan men har varit hemma dessa två dagar. Går till jobbet imorgon.
 
Laddar upp massa bilder från min och Fredrikas promenad genom hembygdsparken. Hon tog massa fina bilder å Alvin och Ville. Fina kusinerna :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Snart ska jag ner igen. Men då ska jag åka alldeles ensam. Är bjuden på fest serrni ;) Kommer sakna ihjäl Ville under den helgen. Nog för vi varit borta ett dygn innan från honom. Men nu ska mamma vara borta en hel helg. Jobbigt värre, för mig.
Men det ska bli roligt att umgås med alla "gamla" godingar igen :) Just like the old days :)
 
Annars rullar det på som vanligt här hemma. Vi har fått nytt golv i vardagsrummet. Blev superfint! Grejade om lite i fönstrerna igår. Köpte lite lampor och annat piff :) Ska försöka mig på en rejäl städning sen också. Förbannade damm som tittar fram stup i ett ;)
 
Och imorgon är det dagen D för puppan min. Deras lilla bebis är beräknad att komma då. Blir spännande att se när hon väljer att visa sitt söta ansikte. (Nej dom vet inte könet, bara jag som är övertygad om att det är en liten flicka där inne i hennes mage)
Tänk va fort tiden går! Inte längesen hon berättade att hon va gravid. Det va i slutet på min graviditet som hon sa det.
Men antar att man upplever att tiden går fortare också när man har barn. Allt händer så snabbt. De utvecklas framför ögonen på en.
Det kommer gå så bra Agge :) Detta fixar du! Jag är med dig i tankarna och skickar lite telepatisk puppe-kraft till dig ;)
Men det är värt det! Största belöningen man kan få <3
 
Det är också stunder som dessa som man önskade att vi bodde närmre hemåt. De bor i Gbg och vi här. Alldeles för långt emellan. Vi ses på tok för sällan. Innan, när dom också bodde här och tidigare än så, när jag och Agge bodde i Limmared så umgicks vi dagligen. Jämt! Så det suger ap-svett att ha detta avståndet.
 
Är sugen på att börja inreda Villes rum. Tanken är att efter jul och nyår så ska han få flytta in där. Letar efter tyg till gardiner. Sugen på ett grå-svarf laban tyg. Hittade gardin på gekås men den va ju såklart slut! Är även inne på mumin. Tycker de är så himla söta. Sen ska vi köpa lite möbler in dit till honom. En byrå, någon matta och liten andra söta barnsaker.
Lilla killen blir så stor. Eget rum och allt <3
Då kommer han vara 8 (!!) månader.
 
Längtar till advent och julen. Lyssna på massa julmusik och springa omkring här och göra julfint :) Älskar det! Är ju inte hemma första advent-helgen så jag tänker tjuvstarta helgen innan! Då får man njuta av det längre också.
Mys!
 
Om jag skulle ta och hoppa i ett par vettiga kläder och kanske borsta håret ;) Så man ser ut som folk.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Personlig text om dig själv...