Hoppas på en bättre dag!

Date: 2012-11-28 Time: 14:17:00 \ Category: Allmänt
Gårdagen började sådär. Tidigt om inte annat. Vaknade 04,30 och kunde inte somna om. Satt och gäspade bland alla mina papper och pärmar på jobbet.
Hem vid 11,30, lagade och åt mat.
Skulle försöka få Ville att sova en stund innan vi skulle till Johanna och Wilmer. Men han total-vägrade. Sov i 5 min. Tänkte att han kanske somnar i bilen då, för han hade varit vaken länge. Men icke!
 
Sen åkte vi till Johanna och Wilmer för lite fika & lek-dejt. Mkt trevligt, som alltid :) Pojkarna fick busa lite med varann :) Och Johanna bjöd på fin-fint fika :) Och vi mammor fick prata av oss lite om allt mellan himmel och jord :)
Mitt lilla busfrö är dock väldigt högljutt av sig och har lite tendenser att skrämmas en aning. Så Wilmer tyckte Ville va lite läskig stundtals ;) Men det gick fint ändå :)
 
 
Ville va dödstrött när vi åkte därifrån vid 15,30. Så han slockande i bilen. Väl hemma va det matdags. Tänkte att efter maten lär han ju sova vidare. ICKE!!
Det va bland de längre kvällarna i mitt liv igår. Han va så missnöjd, trött och gnällig. Total-vägrade sova.
Så vig 19,15 gav jag upp, la honom. (han brukar lägga sig 20,00 annars), gav honom välling och förväntade mig att han skulle däcka fort. HAHA! Fick jag! Han kämpade emot ytterligare en timma. Fick till slut ta upp honom och bära honom till sömns för han fick ingen ro alls. 20,15 somnade han. Då hade han varit vaken sen 10,30. Endast sovit ca 20 min på hela dagen!
Jag va så trött att jag höll på att spy.

Däckade kort därefter.
01,00 vaknar han igen och är superledsen. Fick lite mat. Men han fick ändå ingen ro att sova vidare. Trots att han va så trött så trött. Det slutade med att jag fick bära på honom i en timma! Mellan 01,15-02,15. Hur kul är det? Inte det minsta!
 
Det här beteendet är så olikt honom. Han sover alltid fint på nätterna. Visst han vaknar vissa nätter- inga problem. Men sen somnar han alltid om gott igen.
 
Måste va nån fas han är inne i nu. För det är supersvårt att få honom att somna på dagarna. Det ska stridas hela tiden. Och det tar på krafter och tålamod. Inte det minsta roligt.
Hittills idag så har det gått bra. Va en liten strid på fm, men han somnade efter många om och men. Nu sover han igen.
 
Jag har idag städat här hemma och satt upp julgardiner och julstjärnor i alla rum :) Så nu är det fint och mysigt här. Ska bara köpa någon liten blomma till köksfönstret och sen börja tillverka min adventsljusstake :) Kommer bli kanoners när det är klart.
 
 
Lagt fram all min packning inför morgondagen också. Ska försöka få plats med allt.
Usch, känns jobbigt att åka ifrån mina killar i 4 dagar! Men de kommer få lite assistens i form av faster Tiina under helgen :)
Kommer sakna dom massa!
Men samtidigt ska det ju bli roligt att få träffa alla roliga människor där hemma.
Först är det bebis-gos som gäller - med Viggo!
Snart kommer tant Emma och lägger beslag på dig din lilla sötnos!
Gud, kommer ju få ägglossning bara av att se honom ;) Hela livmoder skriker efter en bebis till ;) Man bli ju sååå bebis-sjuk av de små liven.
 <3
 
Nu ska jag se över resten av packningen medans min lille prins sover gott.
 

Kommentarer
Postat av: Fisen

Ha tålamod Emma, de kommer bli bättre! <3 Men ge dig inte ;-)
Fint du har gjort de förresten! P&k

2012-11-28 @ 16:02:03
Postat av: Emma

Tack lortan ❤

2012-11-28 @ 17:03:21
URL: http://Eskaxelsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Personlig text om dig själv...