Tänk vad tiden går fort

Date: 2012-09-19 Time: 21:13:00 \ Category: Allmänt
Ja tänk! För ett år sen så hade vi nyligen kommit hem från Turkiet, semester tillsammans med Tiina och Tomas. Varmt och skönt va det :)
Och jag tror att vid denna tiden så gick jag in i v.12 i graviditeten. Kunde andas ut lite granna:) För så långt hade jag inte kommit de andra gångerna :) Även om jag egentligen inte vågade hoppas förrän efter ultraljudet. Men det va ändå en milstolpe :)
Då jobbade jag också på stadshuset. Tillsammans med Ulrika. Och imorgon är det dags igen. Ska bli roligt att komma ut lite. Och jag får ju styra över tiderna helt och hållet, vilket känns skönt. Jag kommer jobba lite strödagar då och då. När Orre har sin ordinarie ledighet från jobbet. Så det är inget som påverkar hans jobb.
Tror grabbarna kommer ha det mysigt tillsammans hemma. Få lite pappa-son tid. "Bonda" lite :)

Idag har jag mått mkt bättre. Näsan är fortfarande täppt och hostan är dryg men smaken börjar komma tillbaka! Woohoo! Många bäckar små ;)

Har även gjort planer med bästa Sofie :) Förra året så såg vi Breaking Dawn pt 1 tillsammans på bio. Vi myste för fullt. Gravida bägge två. Vi åt och sov ;) haha. Shoppade på stan och bara umgicks. Så kul.
Så i år kör vi en favorit i repris. Inte gravida dock :) Så denna gången blir det bio och utgång! I november, helgen är redan bokad och jag längtar som tusan! Vi har alltid så roligt ihop. Och det kommer även detta göra. Så himla roligt och betyder så mkt att hon tar sig tiden att komma upp hit och hälsa på oss. Hon har ju ändå två barn liksom, men tar sig ändå den tiden:) Fina Sofie!

Va en sväng hos Kickan och Tomas innan. Där blev jag bjuden på lite mat och god bulle och kaffe :) Sen ringde Tiina. Då hade hon bakat bullar, och såklart måste man ju bara provsmaka det med ;) Mycket goda bullar det där :) En riktigt fika-eftermiddag blev det.
Nu sover min lilla prins och jag tittar tv. Väntar på att min sambo ska sluta jobbet och komma hem. Så jag kan säga hej och god natt ;) Blir inte så mkt umgänge på kvällarna när han jobbar eftermiddag. Men är rätt så van ändå vid dessa tider han har. Denna veckan är tråkigast när han jobbar hela eftermiddagen och kvällen. Går mkt bättre när han jobbar fm eller natt. Allra bäst är det såklart när han han sin ledig-vecka :)
Ja ja.

Jag tror Ville har klarat sig från vår hemska förkyldning. det verkar så. Och jag hoppas verkligen inte det bryter ut på honom med. Lilla plutten Inte kunnat gosa som jag vill med honom pga smittorisken. Men snart kan jag pussa och krama massa på honom igen :)

Imorgon ska vi tillbaka till sjukgymnasten också. blir mkt åkande imorgon. Först jobb, sen hem snabbt och äta lunch. Sen tillbaka till stan för sjukgymnasten. Hoppas hon tycker han blivit helt bra i nacken. Jag tycker absolut att han är bra nu. Ytterst lite syns det bakifrån, om man vet om det. Men han kommer ju bli helt rak tillslut. Han använder sina muskler i nacken mer och mer ju större han blir.
Hoppgungan gillar han också. Studsar runt för fullt :) Härligt!
Tänk vilka roliga grejer dom har för barn. Hoppgungor, gåstolar, massa låtande leksaker.
Visst det skulle se förbannat roligt ut om man som vuxen satt i en hoppgunga, men det skulle nog också va rätt kul? ;) hahaha! Muppigt värre att sitta hemma mellan köket och hallen och studsa som ett fån :) Vilken syn.

Med det så säger jag natti natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Personlig text om dig själv...