Mys-torsdag

Date: 2013-04-19 Time: 07:22:53 \ Category:

Igår hade vi en toppen em/kväll :) Johanna och Wilmer kom förbi. Det va lek, bus och mat som stod på agendan :)
Prinsarna busade på och jag och Johanna åt tacopaj. Mums :)
Ville testar gränserna nu. Ser vad som han får göra och ont. Och hur långt han kan gå liksom för att få en reaktion. Och det är väl normalt antar jag. Dock är jag inte helt förtjust i alla sätt han testar de på.
Men man får vara noga med att tillrättavisa honom och lära honom vad som är ok och inte.
Han visade tendenser igår på att bli lite hårdhänt när saker inte går hans väg. Det är inte nått jag uppmuntrar eller tycker om. Sen ok, de förstår inte riktigt "styrkan" de har heller i händerna. När de ska peta på varann och att det då blir för hårt.
Men när han blir arg eller sur och viftar till ordentligt så är jag snabb att markera att så får man inte göra.
Vill inte att han ska hålla på att slåss eller sånt när han börjar på dagis sen. Vill inte att han ska slåss alls.
Eldprovet kommer nästa vecka när Alvin och Fredrika kommer.
Alvin är ju aningens vildare än Ville ;) så vi får se hur de interagerar med varann. Ville har ju åkt på sig nån liten däng av honom innan, men nu kanske det är han som står för det. Hoppas inte det.
Svårt sånt där tycker jag.
Men, så länge man visar vad som är ok och inte så tror jag man får bukt med problemet.

Fin-fina bilder tog vi på killarna.
Här kommer ett gäng :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Personlig text om dig själv...