Äntligen söndag

Date: 2013-01-27 Time: 09:36:00 \ Category: Allmänt
Ja nu är helgen snart över och pappa kommer hem ikväll :) Som vi har saknat honom! Det är jobbigt att vara "ensamstående" mamma. Göra precis allt själv. Ingen avlastning. Tänk de människor som gör allt själv jämt! Hatten av till dom. Måste vara skit jobbigt!
Lite avslastning har jag ju fått, iom att vi har hälsat på folk osv. Men här hemma har det bara varit jag och Ville. Det har ju gått bra men jag känner att tålamodet stundtals inte är ok och jag är trött. Behöver en liten paus.
 
Igår trodde jag att jag fått magsjuka. Satt vid köksbordet - Ville sov på balkongen. Och kände bara att nu spyr jag. Sprang till toaletten och satt på golvet framför toan, kallsvettig och hjärtklappning. Men kämpade emot, vägrar! Och jag lyckades hålla emot det. Usch så hemskt! Det har jag ingen lust med. Efter ett tag försvann illamåendet, tack och lov. Men det har kommit och gått sen i torsdags kväll. Fattar inte vad det beror på. Och NEJ jag är inte gravid.
 
Kommer inte ihåg om jag skrev att i torsdags em så va vi över en sväng till Johanna och Wilmer. De tog sig an oss en stund när vi va sällskaps-sjuka :) Killarna lekte på fint. Klättrade överallt och ingenstanns typ ;)
 
Så söta man kan vara
 
 
 
Sötnosen
 
Härlig närbild :)
 
Teknik tokiga killar :)
 
Som vanligt så är det mäster-fotografen Johanna som tagit korten. Jag är totalt glömsk och glömmer alltid ta med mig kameran. Dessutom är jag inte alls så bra på att fota eller har inte nån bra kamera. Jag skulle väldigt gärna vilja ha en systemkamera! Tack! :)
 
Ville blir mer och mer modig för varje dag som går. Han släpper taget när han står upp och står själva korta stunder.
Och iom detta nyfunna modet så slår han sig även mer. Ska resa sig emot saker som inte alltid är så stabila. som igår, då resta han sig upp mot sin matstol. Den välte rätt över honom. Stackarn. Men det gick bra, han blev mest rädd.
Men varje dag är en ny upptäckstfärd :)
 
Och äntligen börjar januari närma sig sitt slut. I februari händer lite roliga grejer. En sak kan jag inte nämna här för det är en överraskning. Tror visserligen inte personen i fråga läser här men uti fall att. Om två veckor kommer Agge, Fredrik och Viggo hit och hälsar på! Det ser vi verkligen fram emot :) Inte setts sen nyårsafton - tänk va Viggo ska ha vuxit :)
Sen helgen efter det kommer Fredrika och Bengan hit. Då ska överraskningen ske :) Bengan fyller nämligen 30 år. Och de kommer hit utan Alvin. Så vi ska fira honom. Ville ska tillbringa tid hos sin faster :)
Sen måste jag planera in ett besök till Limmared och Tranemo också. Alvin blir ju ett år i mars. Men hade varit kul om vi kunde åkt ner innan dess. Får prata ihop mig med min sambo och se hur vi gör.
 
Nu ska jag dricka lite kaffe och njuta av tystnaden ;) Lilla prinsen sover gott på balkongen :)




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Personlig text om dig själv...