Bortresta, sjuka och nya framsteg

Date: 2013-03-12 Time: 20:18:09 \ Category: Allmänt
Snacka om blandad rubrik. Men det är väl mest för att sammanfatta den senaste veckan. Är nog en vecka sen jag uppdaterade..jag veeeet! Skit dåligt. Men har inte orkat!
 
Vi hade det kanonbra nere i Tranemo och Limmared. Mkt promenader, mkt umgänge och bara va :) Va som inte va lika kanonbra, va hur resan avslutades... Med att jag fick vinterkräksjukan!! BLÄ!! Äckel!
På onsdag kvällen började jag må illa. Va kass i magen (trevlig info jag vet ;) ) Lyckades somna trots illamående. Men vaknade på natten och kände att nu går det inte längre. Sprang till toaletten och spydde som en dåre. usch! Kände mig lite bättre efter det och kunde somna om. På torsdagen så va jag hos mormor och morfar. Och nej, jag tvingade mig inte på där. Utan de sa att jag kunde vara där även om jag va sjuk så skulle de hjälpa mig med Ville. Eftersom jag övetalade Orre att han skulle ge sig iväg och åka skidor. Så tack och lov för min mormor och morfar, de tog så bra hand om Ville. För jag fick feber med och mådde ännu mer skit. Ont i hela kroppen. På kvällen vågade jag mig på lite mat... inte smart. Allt kom upp igen och feber stack iväg... usch!
Sen åkte vi hem i fredags. Resan gick bra och jag mådde mkt bättre.
 
Men när vi kommer hem så börjar Orre att kräkas som en dåre. Stackarn.
Faster Tiina erbjöd sig att ta hand om Ville fredag-natten eftersom vi inte va så pigga. Sagt och gjort. De hade det så mysigt så...
Sen på lördag morgon ringer mormor, då har hon spytt hela natten. Stackarn.
Men stackars Tiina fick betala ett högt pris för att umgås med Ville = Kräk-sjuka.
Smittar som pesten ju!
Jag tror och hoppas att det är Ville som är "roten till att det onda". För han va riktigt kass i magen mellan ons-fre. Vatten-diarrér. Så det är säkert hans om smittat oss andra. Men tur är så slapp han kräkas.
Och alla de som blev smittade sa efter jag blev sjuk att
-" Jag blir aldrig smittad", "Det biter inte på mig".
Nähä, jag ser det ;) haha! Fy fan för denna sjuka. Skönt att det är över nu iaf.
 
Annars? Köpte ny vagn till Ville i helgen, den har jag redan visat. Vi har minsann använt den väl dessa dagar. Många härliga promenader i solskenet :) Underbart! Och den går så bra! Supernöjda!
 
Ville tog sitt allra första steg i lördags :) Åh lilla underbara barn <3 Inte längre bebis. (har han inte varit på ett tag visserligen, men alltid mammas bebis)
Nu väntar jag bara på att han ska inser hur man verkligen gör när man går och då är det ännu färre lugna stunder här ;)
 
Han håller på att få fler tänder. Han har ju två små söta risgryn där nere. Men nu är tänderna på väg där uppe. Och han har ont stackarn. Vill bita på allt. Och gnäller, gnäller, gnäller, gnäller... inte mkt som är bra. Sover som en kratta gör han med. Mkt tröstande som behövs på nätterna. Ja dessa tänder är för jobbiga när de ska upp. Så synd det är om honom.
 
Nu ska jag kolla lite tv innan det blir tidigt i säng. Trött efter den ledsamma natten som varit + jobb. Och vi har nog ännu en ledsam natt framför oss.
Hej Svejs!
 
Måste bara ha med denna bilden. Så galet söööööt!

Kommentarer
Postat av: Ulle

Hoppas att Villes tänder snart bryter igenom så han slipper ha ont :-/ Tänk på att du kan ge honom alvedon om han har det jobbigt.

Ha en fin dag!
Kram

2013-03-13 @ 06:24:29
Postat av: Emma

Tack Ulle :) jo vi ger honom Ipren, det har bra resultat.
Hoppas Liam blivit frisk nu från alla jobbiga baciller. Ha en fin dag du med :) kram

2013-03-13 @ 07:20:41
URL: http://eskaxelsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Personlig text om dig själv...